VEELGESTELDE VRAGEN
Hieronder vind je het antwoord op enkele veelgestelde vragen
Kan ik me inschrijven?
Op dit ogenblik hebben bij een patiëntenstop en kunnen wij geen nieuwe patiënten inschrijven. Een uitzondering zijn inwonende gezinsleden zonder huisarts van reeds ingeschreven patiënten.
​
Uitschrijven
Je kan je steeds uitschrijven. Hiervoor kom je best persoonlijk langs het onthaal om alle papieren in orde te maken. Indien dit niet lukt kan je dit ook doen per mail: info@noordhoek.be
Moet ik nog betalen voor een consultatie?
Bij het forfaitaire betalingssysteem wordt de praktijk rechtstreeks door jouw ziekenfonds betaald.
Tijdens de consultatie hoef je niets te betalen. Ook later volgt er geen rekening meer. Er is geen remgeld bij een consultatie in de praktijk.
Wanneer je tijdens de wachtdienst een huisarts raadpleegt voor een dringend probleem, betaalt de praktijk jou dit terug aan het terugbetalingstarief. Het remgeld moet je dan wel zelf betalen.
Wat met kinderen die in 2 gezinnen wonen?
Wordt aangevuld.
Dokter nodig 's avonds (vanaf 18u) of in het weekend?
In de week bel je naar 1733 om met de huisarts van wacht te spreken.
In het weekend (vrijdag 18u tot maandag 8u) kun je terecht bij de huisartsenwachtpost Brabo. Adres: Sint-Vincentiusstraat 18, 2018 Antwerpen.
Je betaalt deze dokter zelf. Het getuigschrift neem je mee de volgende keer dat je naar de prakitjk komt. De praktijk zal je deze consultatie terugbetalen, het remgeld betaalt je zelf. Je hoeft dus niet naar het ziekenfonds te gaan. Vermeld je bankrekeningnummer op het getuigschrift.
Wat als ik thuis-verpleging
nodig heb?
Indien je na een ziekenhuisopname of op vraag van een arts verpleegkundige zorgen in het medisch huis of thuis nodig hebt, dan zal het medisch huis dit voor je regelen.
Je hoeft hier als patiënt niets voor te betalen.
​
-
Tijdens onze openingsuren kan je verpleegkundige zorg aanvragen via het nummer 03 236 05 66.
-
Moet er buiten onze openingsuren thuisverpleegkundige zorg opgestart worden? Dan kan je 24/7 rechtstreeks contact opnemen met onze partner Thuisverpleging Antwerpen, op het nummer 0498 08 91 63.
Wat als ik een document moet laten invullen?
Het correct invullen van attesten en formulieren vraagt de nodige aandacht en tijd. Vaak is er hiervoor ook extra informatie van de patiënt nodig. Daarom worden attesten en formulieren enkel tijdens een raadpleging ingevuld.
Wat als ik voorschriften nodig heb?
Voorschriften worden zo weinig mogelijk telefonisch voorgeschreven. Als praktijk willen wij goede geneeskunde uitvoeren en zien we de patiënt hiervoor op consultatie. Chronische medicatie dan kan wel voor een langdurige periode worden voorgeschreven.
Wat als ik reisadvies nodig heb?
Voor algemene reisadviezen, vaccinaties en malariapreventie kun je bij de huisartsen van het Medisch Huis terecht.
Enkel indien je nood hebt aan het Gele Koorts vaccin moet je een afspraak maken bij het Tropisch Instituut. Je moet dit vaccin maximaal 2 keer in je leven krijgen. Enkel als je dit vaccin nodig hebt voor je reis wordt de consultatie bij het Tropisch Instituut door het Medisch Huis terugbetaald. Twijfel je of je dit vaccin nodig hebt: consulteer dan de website van het ITG of bel één van de artsen tijdens het belmoment.